joi, 4 octombrie 2012

Revenire la articolul anterior




Din respect pentru prieteni revin cu câteva precizări la articolul precedent. Materialul repectiv s-a adresat unor colegi oarecare. Subliniez unor colegi si nu unor prieteni. Prietenii ai posibilitatea să-i alegi, pe când colegii îti sunt dati de întâmplare.
Materialul a fost determinat de un fenomen, care nu ne face cinste pentru ceea ce pretindem că suntem. Adică oameni crescuti si educati la scoala corectitudinii si onoarei.
Am fost surprins plăcut să constat că unii colegi s-au regăsit în cele scrise fără ca eu să mă fi gândit la ei. Asta înseamnă că cele prezentate sunt realităti si nu inventii. Asta înseamnă că unii colegi sunt suficient de autocritici să recunoască slaba implicare în actiunile nostre. Altii au avut chiar cuvinte de „blagoslovenie” la adresa mea. Firesc pentru acestia, la atâta se pricep. Paradoxal însă, cu cât nemultumirile stârnite vor fi mai multe, cu atât se confirmă justetea celor afirmate. Le multumesc, dar si mai bine ar fi dacă ar face ceva concret si util pentru institutie în ansamblu.
Mai fac o clarificare. Nu am avut în intentie, să afirm că ar fi posibilă o eventuală excludere a cuiva din cadrul filialei noastre din alte motive, decât cele statutare. Autoexcluderea este este însă, o optiune ce apartine fiecăruia. Si ea intervine automat, atunci când timp de peste un an cineva nu-si achită cotizatia. Pe acestia i-am avut în vedere atunci când am afirmat că ne vom gândi atunci când cineva doreste să mai revină alături de noi. Este singura cale de urmat în raporturile dintre oameni responsabili.
În ceea ce vă priveste, prieteni, v-am simtit si vă stiu mereu aproape. Si de aceea vă respect. Nu acelasi lucru îl pot spune despre colegii, care de multe ori ne-au pus în situatii neplăcute.

Col. (r.) dr. Dumitru Codită